افزایش تراز آبی دریاچه ارومیه

 مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت:با ورود حقابه و به لطف بارش‌های اخیر تراز آبی دریاچه ارومیه ۱۵ سانتی متر افزایش یافت.

اشتری پس از بازدید میدانی از وضعیت تراز آبی دریاچه ارومیه و میزان تحقق حقابه این دریاچه با اعلام اینکه دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ سانتی‌متر افزایش تراز دارد گفت: اکنون این تراز به ۱۲۷۰.۵۸ رسیده است در حالی که سال گذشته این تراز ۱۲۷۰.۴۳ سانتی‌متر بود.

 اشتری اظهار کرد: افزایش تراز بهبود نسبی شرایط آبی این دریاچه را نشان می‌دهد که وسعت فعلی آن به ۲۵۴.۷ کیلومتر مربع افزایش یافته در حالی که سال گذشته در این زمان ۱۵۵۷.۵۸ کیلومتر مربع بود.

وی افزود: حجم فعلی دریاچه ارومیه به ۲ میلیارد و ۵۲ میلیون متر مکعب رسیده است که سال قبل در چنین روزی ۲ میلیارد و ۶ میلیون متر مکعب گزارش شده بود.

وی تاکید کرد: امیدواریم با ورود جریانات بارش‌های اخیر شاهد بهبود هرچه بیشتر وضعیت آبی دریاچه و تامین قسمتی از حقابه زیست محیطی آن باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و هم افزایی ادارات متولی و مشارکت عموم مردم و به خصوص جوامع محلی حاشیه دریاچه با انجام اقدامات اولویت دار برنامه ریزی شده برای نجات دریاچه ارومیه شاهد بهبود هرچه بیشتر وضعیت دریاچه ارومیه باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار